2/16/2008

Joy of Meeting with Angels 天使に触れる喜び


We had a new student last week. She was from Maryland, the East Cost of United States. It's a quite traveling to Hawaii. She is very sweet and studious student.

It is a nervous event to move to a different school. When I was a second grader, my family moved to Tokyo from Kochi. I was sad that I could no longer play with my friends in Kochi, and I was anxious to see if I could easily make new friends at a new school. "I wonder what Tokyo is like." "I heard there are tons of people. I better not get lost there." "There are many famous universities, so I bet children are studying hard there." These were some of the things I was thinking.

By the third day at a new school, she made new friends and answered me, "I like Hawaii" when I asked her, "So far are you enjoying living here?"

Yesterday, after a lunch recess, she came up to me and reached her hand to me without saying anything. She was gently holding this beautiful small Plumeria flower in her small hand. I received it, smelled it, put it on my hair, and said, "Thank you."

This was one of those moments that reminded me why I like to be around children, the moment I feel like touched by an angel.



-------------------------------------Japanese--------------------------------------


先週、私が教育実習をさせてもらっている教室に新しい生徒が入ってきました。彼女はアメリカの東海岸側にあるメリーランドという州からやってきたそうです。何て遠いところから!彼女はとても素直でお利口さんな女の子です。

新しい小学校に来るというのは緊張するものです。私も小学校二年生のときに高知の小学校から東京の小学校に引越しました。それまでのお友達と会えなくなるのが悲しくて、新しい学校でお友達が出来るか心配で、あと、高知という田舎から東京という大都会に引越すことで「東京はどんなとこなんやろう?」「人がいっぱいって聞いたき、迷子にならんようにせんといかん。」とか「沢山大学があるから、きっと子供たちも勉強を沢山してるんやろうな。」と色々考えて緊張した思い出があります。

この新しい転入生の女の子は持ち前の明るく優しい性格が手伝ってか、すぐに友達を作り、「生活には慣れた?」と聞いたら「ハワイが好きです。」と答えていました。それを聞いてほっと胸をなでおろした教育実習生でありました。

昨日のお昼休みの後に、その新しい女の子が私のところへ来てかたっぽの腕を何も言わずに私の方に伸ばしました。そのかわいい小さな手の中には、黄色い小さなプルメリアの花が。それを静かに受け取って、匂いをかいで、髪の毛に飾って、「ありがとう。」と答えました。

それは子供たちと働いている時々味合わせてもらう、感無量の喜びの一つでしたね。天使に触れてもらう瞬間の喜び。

3 comments:

S said...

Moments like that are the best thing about teaching. In the hard and annoying times, remember those moments.

Carlen said...

Wow, how sweet!

BreeWee said...

oh how I miss these moments, they make you appreciate life, love, and eachother...