11/08/2008

Letting My Heart Go 放心


After I woke up one morning, I went to a bathroom, and I saw this shadow on the wall made by the plants outside of the house and the morning sun coming in from a window. I thought, "How beautiful!" It was a moment when my heart openned because of the beauty. Everything stopped inside of me for a second. I wonder letting my heart go means and feels like that.

(Japanese) ある朝起きてからお手洗いに行ったら、窓から差し込む朝日と家の外にある植物の葉っぱによって壁に影が出来上がっていて、「何てきれいなんだろう!」と思って感動したそんな朝。心が放たれた瞬間。一瞬全てが私の中で立ち止まる。放心ってそういうことかしら?


This window made the beautiful shadow on the wall.

(Japanese) この窓があの影を創り出してくれてました。

As usual, I am busy, but I am doing well. When I come home from work at the end of a day, I usually sit on a bed or on the floor and go to the "absent-minded" mood for about 5 minutes. I mean I am present, but my mind gets quiet and blank. This blank period of time helps me to reset and re-energize myself. It is only recently that I started do something like that. Before, I did not even know how to even if I wanted to. Well, I am learning. It's about time, right? I can enjoy being busy instead of feeling it as a source of stress. It is like a game; I challenge myself how I could be creative to enjoy being busy, and I try to make a friend with it instead of to fight with it. I also learned to let go of tasks that I could not finish. It is not the end of the world.

(Japanese) 相変わらず忙しくしておりますが、(余談のため文字サイズ小さくなっております)どれくらい忙しかったかというと、(最近CDを整理するために、昔(高校生のときとか)から持っていたCDを聞いてどのCDをキープするか決める作業をしており、)友達からもらった浜崎あゆみさんのあるアルバムに入っている「No More Words」を仕事に行くときにたまたま車の中で聞いていて、その曲の歌詞の一部が「もしもこの世界が勝者と敗者とのふたつきりに別れるなら ああ僕は敗者でいい 敗者でいたいんだ」とあり、それが「もしもこの世界が商社と歯医者とのふたつきりに別れるなら」と聞こえてしまい、「そうか、歯医者さんになりたんだなぁ。歯医者さんと商社マン、どっちが年収いいのかな?教師の2倍かな?3倍かな?私は教師でいいや。」なんて自分の給料について考えることの多い今日この頃だったもので、しみじみ考えておりまして、暫くしてから「いや、違うぞ。そんな歌詞は変だ。もう一度聞いてみよう。あぁ、商社は勝者で歯医者は敗者と言っているんだな」と気付いたくらいです。

夜家に帰ってくると、ベッドの上とか床の上に座って5分ほど放心する私。そんな時間を持てるようになったのも最近のこと。以前と比べると随分忙しさとの付き合いが上手くなったなぁと自分のことながら思う。私、大きくなったな。(そりゃもう26歳だもんね。)忙しさ自体をエンジョイ出来るようになってきたと思う。ストレスにする代わりに。ゲーム感覚で「よっしゃ、どんだけこの状況を楽しんでやれるか」と開き直って、忙しいという現実と戦うのではなく、味方につけるようなつもりで。開き直った者の勝ちだなと思って。「出来るだけやって出来なかった仕事は明日やればいいや」と思えるようになりました。めでたし、めでたし。

2 comments:

Anonymous said...

あかりちゃんへ

宏美です。お久しぶりです。
ブログを見て笑ってしまいました!(^v^)
忙しい日々を過ごされているようで、充実されているのが伝わってきます。
最近はサーフィンされていないのかな?
どうぞご自愛くださいませ。

Anonymous said...

あかりちゃんへ

お久しぶりです。宏美です。
ブログをみて商社と歯医者の件笑ってしまいました!
忙しい日々を過ごされているようで充実されているのが伝わってきます。
体調に気をつけどうぞご自愛下さい。

最後にお誕生日おめでとうございます。