2/22/2009

Bollywood Dance Performance ボリウッドダンスパフォーマンス


Last night, I danced at the Hui Noeau Visual Arts Center's fund raising event.

I heard that this fund raising event happens every year, and the fund will be used to enrich visual arts education for the local children of Maui. Every year, the theme of the fund raising event differs, and this year, it was Bollywood! They asked my dance teacher, Sarala Dandeker to come and perform a piece at the event. Sarala teaches Odissi dance which is a classical Indian dance, and it is different from Bollywood, but they are both from India, so I think that's why they came to Sarala. Sarala and her students including me rehearsed for this event for the past month or so.

We had a lot of fun last night. The costumes were exotically beautiful, and everyone looked gorgeous in them and the makeup they had. Since I don't wear makeup at all in my everyday life, it was an exciting experience for me to feel like a different person with makeup on. Also, it was fun to immerse myself in a "girls' time," which I am totally estranged from, with other all female dancers as we did makeup, put the costumes on, and chatted over various things.

During my high school years, I enjoyed dancing more than anything, but I never thought to make a living as a dancer. Always working with children was my dream and passion. Yet, I love dancing, so I would like to continue to dance as my hobby for the rest of my life and want to dance even when I am an old grandma. It is my honor if my hobby extends to be seen by other people and can be enjoyed.

----------------------------- Japanese ---------------------------



昨晩、マウイのマカワオにある、Hui(フイ)というビジュアルアーツセンターで行われたファンドレイザー(基金集めの)イベントで、踊ってきました。

このファンドレイザーは毎年行われているようで、集まった基金は地元の子どもたちのビジュアルアートの指導に使われるそうです。また毎年テーマが違うようで、今年はBollywood(ボリウッド)ということで、私が過去2年ほど学んでいるインドの古典ダンスのOdissiダンスのサララ先生のもとに、「エンターテイメントの一つとして踊ってくださいませんか?」と依頼が来たそうです。(Odissiダンスはボリウッドのダンスとは全く違いますが、インド繋がりで依頼が来たものと思われます。)そこで、サララ先生と私を含めた他の生徒さんたちと過去一ヵ月半ほど練習をしてきました。

昨晩がそのお披露目でした。とても楽しく踊れました。衣装もきれいで、メイクアップも派手にしてくれました。普段は全くメイクをしないので、たまにパフォーマンスをするときにメイクをすると、自分が別人になったようで楽しいです。また、他のダンサーの方たちと、楽屋でわいわいとメイクをお互いにしあったり、衣装に着替えたり、おしゃべりをしたりという、普段は全く縁の無い「女の子独特」の雰囲気を味わえたのも楽しかったです。

高校生の頃は三度の飯よりも踊ることが好きでしたが、一度も「踊りで食べていこう」と思ったことはありませんでした。いつも「子どもと働くこと」が私の一番の夢でしたし、パッションでした。でも踊りは大好きなので趣味として続けていき、おばあちゃんになっても踊っていられたらいいなと思っています。その趣味の踊りが、時々こうして人様の目に入り喜んで頂けられるのでしたらそれはそれは幸いです。

No comments: