11/26/2009

I am better 良くなりました


I was bedridden for some days.

My fever went up to 104F, and I had not had such high fever since I was a child. Ty happened to be gone for the 5-week tour to Australia, so I wondered if I could manage to take care of myself. However, because of my kind friends, I could manage it and recover from it. Thank you all so much!

It was an interesting sensation when I had a high fever. One night, I woke up in the middle of a night. I sat on the edge of my bed and watched shadows of trees moving on the curtains of the window. I truly thought that there was a dragon moving, and I was mesmerized by it, and after awhile, I came to a realization that I was watching shadows. At a different time, I was trying to put down a glass of water on a table. I tried that a couple of times, but the bottom of the glass did not seem to touch the table. "Strange..." that's what I thought. After some trials, I finally realized that there was no table. "Wow, look at what a high fever does to you, Akari. Wild!" That's what I thought. I felt as if my body was floating an inch above the floor, yet it was so heavy to move around. I had to walk along the wall to support myself when I went to a bathroom, and I was out of breath just to get to a bathroom.

I felt a dramatic relief when the fever came down.

What I've learned from this experience was that I had more friends who truly care about me than I thought I had. Very grateful. I also learned not to hesitate to ask for help. Great lesson. Lastly, I learned to let myself take a day-off or any break more often. I had myself on the go constantly for the past several weeks. "I am sorry, Akari." That's what I had to say to myself.

Thank you, friends, for bringing food and medicine, taking me to a doctor's appointment, and praying for my well-being! Very much appreciated!!!

---------------------------- Japanese ------------------------

熱出して寝込んでました。

40度まで上がってしまい、そんな高熱は子供の頃以来。丁度タイはオーストラリアに5週間のツアーに行っていて留守だったもので、「一人でどこまで世話が出来るか?」と不安にもなりましたが、沢山の心優しい友人たちのおかげで無事に復帰いたしました!皆さん、本当にありがとうございました。

高熱が出ているときの感覚って面白いですね。夜中にふと目が覚め、ベッドの淵に座り、窓のカーテンに映る外の木の影が動くのを見て、「あぁドラゴンがいる。すごいなぁ。」としばしば見ており、しばらくして「いやいや、ドラゴンじゃなくて、影だ。」と現実に返るということがありました。また、お水を飲んでそのコップをテーブルに置こうとしているのに、なかなかそのコップの底がテーブルに触らないんですね。「おかしいなぁ」と思いながら何度か置こうとその動作を繰り返し、「あぁ、テーブルはそこになかったんだ。」と気づく始末。体がふわふわして、床から数センチ浮いているような、それでいて体を動かすのは大変で、トイレへ行くのも壁ずたってハァハァ言いながらの一大作業。

熱が下がったときは体が楽になるのがよく分かりました。

今回の出来事からは、思ったよりも沢山の人が私のことを心から気にかけていてくれることを学びました。ありがたいことですね。そして自分から積極的に助けを頼むことが出来ました。私にとっては難しいことでした。そして普段からもっと休みを取ろうと思いました。ちょっとここ最近休みなしでやり過ぎてました。「あかりさんよ、すみませんでした。」

ご飯を持ってきてくれたり、お薬を届けてくれたり、お医者さんに連れて行ってくれたり、「早く良くなりますように」と願ってくれたり、ありがとうございました!!

No comments: