11/05/2009

What I've been doing 最近してたこと


Photo by Dominique Pandolfi

We both performed at the September Concert here on Maui. Our friend, Chimiko and Geoffrey organized it this year, and they did a fantastic job!

セプテンバー(9月)コンサートに二人して出演させて頂きました。このイベントは私たちの友人であるちみこちゃんとジェフリーの多大な努力によって成功に導かれました。


In September, there was a concert in Honolulu that Ty's teacher, Zakir Hussain performed, so Ty joined his teacher as an assistant, and I joined them on one weekend. This was a view from the hotel room we stayed at - Waikiki Beach and Diamond Head. For more details, please refer to Ty's diary.

9月の半ばにはタイの恩師であるザキア・フセイン氏のコンサートがホノルルで開かれたので、タイはステージマネージャーとして雇われ、私はお供として週末に同行させてもらいました。これはホテルの一室から見えたワイキキのビーチとダイヤモンドヘッド。詳しくはタイの日記を参照に。


I got to see my girlfriend, Chika from high school in Honolulu. She and I had a breakfast at a place where it is famous for its pancakes. Look at this size! We could not finish it and took the rest of it home.

高校からの親友である知佳とも会うことが出来ました。朝食を一緒に食べることにして、パンケーキ(ホットケーキ)で有名なところに行ったのだけど、このサイズにはびっくり!勿論二人で終わらすことは出来ず残りは持って帰りました。


Towards the end of September, Ty and I took a day trip to Kauai to attend my friend's wedding ceremony. It made me cry to see my friend's happy face.

9月の終わりには友達の結婚式に出席するためカウアイ島へ日帰りでタイと行ってきました。幸せそうな友人を見て、涙が出てきました。


Ty and I moved to a new location in the middle of October. It is actually my dance teacher's Sarala's home. We rent their downstairs, and they live upstairs. There is a dance studio right next to our place, it is close to Makawao town, and I can hang up the clothes on cloth line to dry, so I am loving it! This is me in a kitchen cabinet. I was cleaning all the cabinets, and I found this big one which seemed very attractive to go inside, so I did, and there, I am trying to get out of it. Help me...

10月の半ばには引越しをしました。実は新居は私のオディッシィダンスの先生であるサララ先生の家の一階です。(サララ先生たちは二階に住んでいます。)踊れるスタジオがすぐそこにあるし、マカワオという町に近いし、洗濯物を干せるし、お気に入りです!これは引っ越してすぐに台所のキャビネットを一つ一つ掃除していて、ある大きなキャビネットを見つけ、それはそれは入るのが楽しそうなスペースだったので入ってみたらちょっと出られなくなって困っているところ。


Around mid October, there was a workshop held in Honolulu that Ty was invited as an instructor. Since it was held over the weekend, I went with him. This is a coconut given by one of the audience who came to the concert. It was very yummy coconut juice. Thank you.

10月の半ば過ぎにはホノルルでタイのワークショップとコンサートがあったので、週末ということもありついて行ってきました。そこでコンサートに来られた方から頂いたココナッツ。開けてみたらこんなになみなみとおいしいジュースでいっぱいでした。ありがたや。


October 19th was our engagement anniversary. When I came home from work, these beautiful flowers welcomed me home. Ty bought them for us. I can remember the day as if it was yesterday and at the same time, I feel it was 10 years ago.

10月19日は婚約記念日だったのですが、仕事から帰ってくるとこのきれいなお花たちが出迎えてくれました。タイが買ってきてくれていました。あぁ、あの日が昨日のようにも思い出され、そして10年も前のような気もします。

I was invited to dance with one of my favorite dance teachers, Sunny for a fundraiser event in Paia on 10/23. The theme was Michael Jackson. It was fun to dance with this black hat. "Akari in a hat."

大好きな踊りの先生の一人であるサニーに誘われ、パイアという町で行われたあるファンドレイザーのイベントでマイケル・ジャクソンをテーマにした踊りを踊ってきました。こんな帽子をかぶって踊って楽しかったです。「アカリ イン ア ハット」


I was a kangaroo for the Halloween night. Check out the tail, too.

ハロウィーンではカンガルーになった(つもりの)私。しっぽもちゃんとあるのよ。


On the Halloween night, I met my friend Holly, her husband Mark, their adorable daughter, and Mark's dad who was visiting Maui and had a nice pizza dinner.

ハロウィーンの夜には友達のホリーと、ホリーの旦那さんのマークと二人のかわいい娘と、丁度マウイを訪れていたマークのお父さんと落ち合い、おいしいピザを食べました。


Maui is beautiful as always. I am so appreciative to be able to live on this magical island.

マウイは相変わらず美しいです。このマジカルアイランド(魔法の島)に暮らせる有難さを噛み締めています。

No comments: