1/05/2008

Community Service Day コミュニティサービスデイ


Today, I painted a classroom at an intermediate school on Maui where Loren works. Students came up with this idea of painting some of the classrooms which did not look so great. Loren supported their idea, and he called it as a community service day. We called our friends for help, and many of our friends showed up and helped us painting. His students worked hard, and all the volunteers worked hard, too. We very much appreciated their help. I think working with various kinds of people is fun (different age, occupation, gender, and so on), and a community service work is a good way to bring people together.


First, we taped everything that had potential to get painted but did not want to be painted.
まず、ペンキがかかっちゃいそうなところをテーピングで覆いました。


Before this wall was painted (it was light blue color).
ペンキを塗る前の壁(水色だった)。


First, we need to cut in and paint the between blocks.
溝をまず塗って・・・。


Me painting on top of the closet like a monkey.
おサルさんのようにクローゼットの上に登りペンキを塗っている私。

--------------------------------Japanese---------------------------------

今日、ローレンが勤務しているあるマウイの中学校の教室の壁のペンキ塗りをしました。いくつかのペンキの剥がれていたり、10年近く塗りなおされてなかったりと、見た目の悪かった教室をきれいにしようという、中学校の生徒のアイディアでした。そのアイディアをローレンがサポートしたというわけで、コミュニティサービスデイにしました。友人たちに電話をし、手伝ってもらうことに。生徒も一生懸命働きましたが、ボランティアで手伝いに来てくれた友人たちも、とっても一生懸命働いてくれました。感謝、感謝です。色々な人(年や職業や性別の違った人たち)と一緒に一つの作業をするのは楽しいです。コミュニティサービスデイは、そうやってみんなで一緒に何かを出来る良い方法の一つだと思います。


Loren's friends. They are professional painters.
ローレンの友達二人。彼らはプロのペンキ塗り屋さん。


This photo does not really show, but the wall was painted in light green sage color, and the closet was painted in dark blue. I like these two colors.
写真ではちょっと見えにくいですが、壁がウグイス色に塗られて、クローゼットが濃い青です。私のこの二色が好きでした。

No comments: