7/06/2008

April and May Have Passed in a Second あっと言う間に過ぎた4月と5月


(Great artists did a great job in my art lesson at an elementary school.)
(教育実習先で教えた図工の授業で作られた、偉大な芸術家たちの作品。)

After all, Grandma's move to a nursing home is done now. I would like to use this opportunity to express my sincere gratitude to all the people who have supported us in this process. Thank you all so much.

Since the last week of March when Loren and I came back to Maui from Wisconsin, our life without Grandma began. On the first night when I came back to Maui and when I entered the house, I went to Grandma's room first. I felt and subtly hoped that she was sleeping on the bed like she used to. But, there was just an empty bed.

I had missing feeling towards her, but as if to blow it away, Loren and I were immediately sucked into a busy life on Maui. As you can tell by looking at the history of my blog entries, I only updated my blog 4 times in March, 3 times in April, and one time in May, I entered a period of "no-time-to-update" for the first time since I started my blog. Loren and I had wondered if we would have more time for ourselves and for each other after Grandma left, but the reality was that there were so many projects that we were putting aside while Grandma was our priority, and they grabbed our attention quickly.

Also, we moved to a smaller house since the house where we used to live with Grandma was too big for two of us and to save some money. We sold some of Grandma's furniture like bathing chairs and a hospital bed on Craig's list. (We still have a hospital bed. If you know anyone who might be interested in it, please let me know.) Our friends kindly helped us moving and cleaning the house we used to live.

I had student teaching from 7:30 am to 3:30 pm every day. I planned and did a 3-week solo teaching. There were also college assignments which kept me awake late at night. Also, there were other projects beside schooling.

Literally, Loren and I worked from the morning (around 6:30 am) to the night (around 10 or 12 pm sometimes) straight for about two months. We did not have weekends to rest but to catch up with work. When I look back on those days, I am impressed at how much we did, but at the same time, I hope not to go back to those crazy days again.

I got a result of the Praxis test. I passed it! I will officially get a Hawaii teaching license.

Then, May has come.

----------------------------Japanese----------------------------


(I taught 2nd graders how to make a kabuto, an warrior helmet. This girl made it very cute.)
(教育実習先で二年生の子供たちにおりがみでかぶとの作り方を教えました。この女の子はとてもかわいいかぶとを作りました。)

そんなこんなで、おばあちゃんの老人ホームへのお引越しは無事に終わりました。この場を借りまして改めてサポートしてくださった皆様に、心からの感謝の気持ちを表したいと思います。本当にありがとうございました。

ウイスコンシン州からマウイへ戻ってきた3月の最後の週から、おばあちゃんのいない生活が始まりました。マウイに戻って来た夜に、家に帰ってきて一番におばあちゃんの部屋に行きました。まだおばあちゃんがそこにいるような気がして。でもそこには空っぽのベッドがあるだけでした。

さびしい気持ちを抱きつつも、それを吹き飛ばすかのようにローレンと私は瞬く間にマウイでの忙しい生活に吸い込まれて行きました。ブログの更新歴を見て頂ければ分かりますように、3月には4回、4月には3回、そして5月には1回だけという、私のブログ史上初めての、「ブログを更新する時間のない日々」へ突入していきました。おばあちゃんがいなくなったのでその分の時間が出来るかと思いきや、それまでおばあちゃんを優先してきたので、お預けになっていた(棚上げになっていた)用事たちがドドーンと目の前にやってきました。それらをこなしていくうちに毎日があっという間に過ぎていきました。

まず、それまで住んでいた家はローレンと私には大きすぎるので(おばあちゃんがいなくなったので)、隣の少し小さな家に引越しました。おばあちゃんの使っていた介護用のトイレやベッドなどはCraig's Listという無料で広告を載せられるサイトで宣伝して個人売買しました。それまで住んでいた家の掃除や、引っ越した先の家での片付けなど、お友達に手伝ってもらいました。

私は相変わらず教育実習が毎日、朝7時半から3時半までありました。3週間、単独で授業内容を組み立てて、教える課題も済ませました。大学の課題も夜遅くまでやりました。他にも色々なことをしていました。ローレンと私、言葉通りに朝起きてから(6時頃)夜寝るまで(10時とか12時)まで働き詰めの毎日を二ヶ月ほど過ごしました。週末はあっても無いようなものでした。今その頃のことを思い出してみると、よくやったなぁと自分のことながら感心するのと一緒に「あの日々には戻りたくないなぁ」と痛切に思うのでした。

プラクシステストの結果が届き、無事にテストに合格したことが分かりました。これでハワイ州から小学校教員としての免許をもらえます。

そうしているうちに5月に入りました。

No comments: